Friday, July 15, 2011

Having knee pain

PEHHHH!!!! da bape hari nie aku rase sakit yang teramat sakit kat LUTUT kaki kiri nie ... nak cakap jatuh baru2 nie memang ta de .. tapi nape tah sakit sangat .. tapi mase special semester 1 dulu memang ade jatuh ... HAHAHAHA ... JATUH TOILET 2 ... yelah nak selamat kan diri yang da ade air sembahyang nie .. malas la nak kene air yang bertakung kat dalam toilet ... dengan condifent ... opss .. confident ...aku pon lompat dari dalam keluar toilet .. da la lantai licin and selipar toilet pon licin ... memang jatuh sliding ar .. da macam superwomen ta jadi lak .. and maybe sakit yang aku rase sekarang nie effect dari jatuh yang dulu 2 ...kat bawah nie aku jumpe tadi .. and more than 3 of them are same as me felt ..

Question: Do any of these symptoms sound familiar?
  • Morning stiffness wears off quickly.
  • Shooting Knee pain while walking or running. ( √ )
  • Painful to stand up after long periods of sitting. (√ )
  • Knee cap cracking or popping when the knee is flexed. ( √ )
  • Knee pain when climbing stairs. (√ )
  • Swollen puffy knees.
  • Pain under the knee cap.

Ade pape ke yang ta kene dgn my knee nie ?? hari 2 ade tanye gak kat doctor Ruslan ( Orthopedic Surgeon TSH ) ,, dy cakap boleh jadi farcture tapi ta bgtau dy pon aku yang kene .. hahaha sengal kan .. nie tengah discuss dgn my sis nak g wat x-ray ..nak tengok mne tau kot2 ade fracture ... aish ..mane boleh jadi seh macam nie .. lutut nie nak pakai lama ... and nie jawapan yang aku jumpe dr question kat atas uh ..

If you answered “yes” to any of the above, then you may be suffering from either:
1. Sprained or Torn Ligaments
2. Strained and Ruptured Tendons
3. Patellar Tendonitis
4. Cartilage Injuries – Meniscal Tears
5. Chondromalacia Patella
6. Osteoarthritis 
7. Rheumatoid Arthritis 


Lepas nie nak jage la lutut nie elok2 .. nak mintak abah beli kan knee guard la if da ta tahan sangat .. memang sakit sgt .. da la keje aku memerlukan berjalan and berdiri yang lame .. aku nak sihat .. ta nak sakit .. 


HELP ME !!!!




No comments:

Post a Comment